söndag 1 april 2012

Det vanliga

Jag har inte haft något särskilt att rapportera sedan förra inlägget. Även det här veckoslutet tycks följa det vanliga mönstret. Vi hoppas att det skulle vara lite varmare ute. Jag har, som nästan alla veckoslut, bakat någonting och så har jag målat undertaksbräden. Förhoppningsvis skulle jag hinna måla lite fler sådana idag ännu. Videkissor och björkris har vi plockat och till min stora förvåning har faktiskt en del av de frön jag sådde för en dryg vecka sedan grott.

Jag har aldrig bakat macarons förut för jag trodde att de var svåra att baka. Men jag tycker att de blev ganska lyckade. De steg fint och inte en enda sprack. Receptet är ett jag sett på flera bloggar, bl.a. här och här. Jag fyllde dem med ganache.

Det som har kommit upp är bl.a. basilika, salvia, timjan, gräslök, lavendel och svartöga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar