lördag 14 april 2012

Om att tvätta fönster

Fönsterprojektet framskrider. Nu har jag tvättat nedrevåningens 18 fönster så det är endast övrevåningens 11 fönster som återstår att tvättas. Att tvätta fönster är i sig ingen stor grej tycker jag. Jag har tvättat nedrevåningens fönster otaliga gånger på insidan eftersom de är så låga att barnen kladdar på dem hela tiden. Men nu har jag varit grundlig och tvättat alla rutor. 29 gånger fyra rutor! Och vi ska inte glömma de tre dörrarna med glasrutor. Jag undrar om det är optimistiskt att tro att jag kommer att göra det här två gånger i året. Någon gång skall jag nog ta reda på vad det skulle kosta att ha hit någon annan och göra det. Men att det är tidskrävande är inte det värsta med våra fönster. Nej, det värsta är då man gnuggat på ett fönster i en halv timme, stänger det och konstaterar att det fortfarande inte är rent. Då elementen kom fanns det lappar fastklistade på fönstren. En lapp per ruta, två lappar per fönster. Och de som har limmat dit lapparna har tydligen använt Karlssons klister. Jag tycker ju att det i dagens läge kunde finnas något fiffigare sätt att få fast lappar på fönstren än att använda värsta sortens klister. Så mitt tips är att undvika att köpa fönster med lappar på.

Det är tur att vi har rester från Jonas födelsedagskaffe kvar. Det är det här som hjälpt mig att behålla förståndet hittills.

Receptet på chokladkakan hittas här och receptet på morotscupcakesen här. Frostingen på dem är gjord av florsocker, mascarpone och grädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar