torsdag 21 juni 2012

I stället för en tårta

Midsommarafton skall vi fira med grillmat och badtunna hos mina föräldrar. Mitt bidrag brukar vara efterrätten och föga överraskande bestämde jag mig för att göra jordgubbscupcakes i stället för jordgubbstårta. Jag hittade redan i vintras ett recept på jordgubbscupcakes här och jag har väntat på att få prova det. Jag har inte smakat på bakverken men de ser godkända ut. Det är färska jordgubbar både i själva muffinsen och i frostingen samt som dekoration. I morgon skall jag ännu marinera lite grönsaker att grilla, sedan får vi bara njuta.

  Årets bakverk.

Det kan dock vara lite svårt att slå fjolårets rulltårta som ni ser här med färska jordgubbar både inuti och på i kombination med en massa grädde. Mums!


2 kommentarer:

  1. Sidu bara vad fina dom blev! :) Jag bestämde mig sen för att göra mina av ett kvargbaserat recept, både smeten och frostingen. Sen köpte jag körsbär utanför Reimari som jag tänkte dekorera med. Tydligen hade jag int vispat ägg och socker tillräckligt bra för mina blev inte alls lika puffsiga och fina som dina... Nästa gång beställer jag av dig alltså :D Eller så ska jag helt enkelt prova receptet du skickade mig.
    Ha en superfin midsommar! :)

    SvaraRadera
  2. Men goda är de säkert ändå! Ett tips är att se till att ägg och smör är rumsvarma då du vispar dem. Samma gäller gräddfil, kvarg etc.

    Min frosting blev inte heller så bra för den skar sig då jag lade i smöret, man ser att den är lite prickig. Så jag tror att jag får öva mer på att göra marängsmörkräm...

    Du ska också ha en lugn och fin midsommar!

    SvaraRadera