söndag 2 september 2012

Då andan faller på

En plåt lingonrutor hör hösten till, så har det varit ända sedan jag fick recept på världens godaste lingonrutor av en studiekompis. Nu låter det som om det är hundra år sedan jag var studerande, men så länge sen är det nu ändå inte. Idag fick jag då för mig att jag skulle göra lingonrutor. Lingonrutor går bra att göra på sylt, men den var nästan slut. Därmed var det bara att dra på stövlarna och gå och plocka. Men de platser Adam och jag hittade lingon på låg i skuggan så bären var inte riktigt klara än och därför blev det lite knappt med fyllning till en hel plåt. Av den anledningen var jag tvungen att skarva med lite blåbär i ena kanten. Då jag skulle breda ut smeten kom jag också plötsligt på att bakplåtspappret var slut, så det var bara att smöra plåten istället. Men till slut fick vi lingonrutor i alla fall.


Hojta till om du vill ha receptet så skriver jag ner det här.

1 kommentar: