lördag 29 september 2012

Loppistrycket

Eftersom det här förmodligen är den enda finlandssvenska bloggen som inte har ett enda inlägg om loppisfynd kände jag ett starkt behov av att ändra på den saken. Därmed blev det ett besök till Kirppis Maailma i Piispanristi (Hujeda mig vad det tar emot att stava det namnet med särskrivning och vad heter Piispanristi på svenska?) idag. Nåja, kanske det nu ändå inte riktigt var p.g.a. bloggen som det blev en loppisrunda, det är nog snarare så att jag tycks lida av ett omättligt behov av att handla nya saker just nu. Den lokala loppisen brukar jag besöka regelbundet, men det är länge sedan jag hittat någonting intressant där. Jag var inte alls ute efter någonting speciellt idag, mest hade jag tänkt titta på skor och rockar åt barnen, men det här är vad jag kom hem med:

Ny ljusstake för 2 €, Sagaform skål formad som en ekorre för 2,50 €, två Sagaform skålar i originalförpackning för 5 €, bricka för 1,50 € och duk med spetskant för 4 €. Det verkar som om jag hade siktet inställt på jul idag.


Jag kom på minst tre utmärkta sätt att använda duken på. Ett alternativ har med nedre våningens wc att göra, men det förutsätter att jag hämtar min fiende symaskinen från mamma. Tills vidare får den hänga på bänken i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar