torsdag 18 oktober 2012

Blixten McQueen-bulle: Steg för steg

Eftersom jag har ganska många liter mjölk i frysen bjuds det makaronilåda och kanelbullar i detta hus idag. Jag och Adam passade på att baka medan Noah sov och Adam visade än en gång att han delar mitt intresse för bakning:

Jag: - Här har du dina degbitar. Du kan göra bollar, maskar, hjärtan, sniglar... Ja, vad du vill av dem.
Adam: - Jag lagar en Blixten McQueen bulle för jag har sett en sån på Facebook på min dator.
 Steg-för-steg-beskrivning med bilder, varsågoda:


1. Kavla ut sex degklumpar till plattor.

2. Foga ihop dem och tryck ner så många russin som möjligt.

3. Låt jäsa en halv timme och pensla (koncentrerat!) med uppvispat ägg.

4. Strö över så mycket pärlsocker som mamma tillåter.

5. Grädda sex minuter i 250 grader.


Så här blev kanelbullarna. Finns det godare mellanmål än varm kanelbulle med mjölk? Jag tror inte det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar