måndag 15 oktober 2012

Köpt idag

Vet ni vad jag hittade i butiken idag? Jo, en jultidning! Jag kunde definitivt inte låta den vara oköpt. Jultidning + choklad = mysfaktor hundra. Jag har nog haft julen i tankarna en tid redan måste jag erkänna. Jag har planerat de flesta julklapparna och jag har funderat på vad jag skall baka för gott till julhelgen. Det bästa med julen är definitivt tiden före jul och jag vill börja med julfixandet i god tid för att njuta av det ordentligt. Jag upplever inte att det att man planerar och drömmer om julen gör julen till en stressig och kravfylld tid, jag tycker tvärtom att själva julhelgen blir fridfullare och mer kravlös om man fått tag på julstämningen innan jul. Visst blir jag också allt som oftast stressad i något skede innan jul, men det är för det mesta positiv stress för jag tycker ju om att pynta och baka och laga och fixa här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar