onsdag 23 januari 2013

Dagens köksexperiment

Varför, varför är kexburken bakom spisen alltid tom? Vi har fortfarande inte köpt kex sedan i juli (med undantag för två burkar Annas pepparkakor och kexrullar jag dekorerat en tårta med) och nu tycker jag att om vi har klarat oss så här länge skulle det vara trevligt att klara ett helt åt. Ett år utan att köpa kex - det skulle jag aldrig ha trott att vi skulle klara.

Tyvärr har jag också bakat alla vanliga småbrödsrecept fem gånger om under den här tiden. Det har blivit russinkex, många många olika varianter av amerikanska chokladcookies, maränger och nu senast havreflarn. I dag slog det mig: hallongrottor, sådana har jag inte gjort på länge. Fast då jag öppnade kylskåpet fick jag syn på burken med lemon curd och av en ingivelsen fyllde jag grottorna med det i stället och det blev helt okej men nästa gång blir det nog hallonsylt i grottorna tror jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar