söndag 20 oktober 2013

Det gick dåligt

för dagens mellanmål. Jag gjorde mango-kokosris enligt det här receptet och som vanligt då jag behöver få något att svalna snabbt satte jag ut det på terrassen, väl inpackat i folie förstås. Nå, då jag efter 45 minuter hämtade in fatet från terrassen konstaterade jag att någon tuggat sönder foliet och mumsat i sig typ en matsked av mitt kokosris. Jag hoppas att den stackarns musen eller råttan (för vad annars kunde det vara?) inte fick ont i magen för jag misstänker att grötris kokat i kokosmjölk inte ingår i den normala dieten för gnagare. Nå, jag skar bort en bit runt det uppätna och hällde över mangopurén som skulle på i alla fall för jag hade inte lust att tänka ut något annat att äta till mellis. Fast eftersom Adam var lite orolig över att musen kanske hade gått på fatet och kisat i maten skrapade jag bort det översta lagret också. Det återstår väl att se vad vi nu får för musbubbor. Jag rekommenderar hur som helst varken att lägga ut mat på terrassen enbart inpackat i folie eller att göra detta till mellis för det var faktiskt inte så gott som jag trodde.


1 kommentar: