tisdag 14 januari 2014

Chokladdoppade kokoskakor

Det blev ingen länk idag så jag bestämde mig för att baka lite småbröd istället. Det blev kokoskakor denna gång. 

Recept:
50 g smör
2 ägg
200 g kokosflingor
100 g smält mörk choklad

Sätt ugnen på 175 grader. Smält fettet. Blanda ägg och socker. Vispa inte! Tillsätt kokos och smält smör. Låt smeten stå och svälla i 10 minuter. Klicka smeten toppigt på plåtar och grädda i 10 minuter. Lossa kakorna innan de kallnat. Doppa dem sedan i smält choklad.





P.S. Min nagel ser ovanligt välvårdad ut för att jag var till Axxell Pargas övningssalong Esthetica på underbart skön handvård idag. Trevligt ställe och så värt de 17 euro besöket kostade. Jag fattar inte varför jag inte varit dit förr, rekommenderar verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar