fredag 10 januari 2014

Söta cupcakes

Min syster var här igår och fixade cupcakes tillsammans med mig till en babyshower hon är på som bäst. Det är länge sen jag riktigt satsat på dekorationer och grejs så det var riktigt roligt faktiskt.

Det blev vaniljcupcakes. Receptet är hämtat från Baka baka liten kaka och jag har gjort det många gånger förr. Frostingen är en vanlig cream cheese frosting. Med en kniv bredde jag ut frostingen så att det blev en liten topp på muffinsen. Sen tog vi ut lock av grön marsipan och använde en schablon av plast för att trycka mönster på locket. Mönstret är gjort av samma frosting som är under locket och färgad med lila pastafärg. Dessutom fixade vi små rosa blommor till med en liten pärla i mitten.



Frostingen som blev över då vi gjort de 11 cupcakes hon behövde spritsade jag på helt vanligt. Det blir ganska snyggt då man sätter två olika färgers forsting i en spritspåse så att de blir på varsin sida i påsen så att de inte direkt blandas ihop.

2 kommentarer:

  1. verkar nog som om jag borde ha kommit dit i alla fall :) men nu har jag fått dottern övertalad att baka en kladdkaka i alla fall.
    h. Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så illa med kladdkaka heller! Speciellt om man inte ens behöver göra den själv. :)

      Radera