onsdag 1 januari 2014

Grace, igen!

Gott nytt år!

Vi inledde nyårsfirandet på måndag kväll med en Stockholmskryssning med Grace. Det var väl min sjätte gång ombord på Grace så hon börjar kännas bekant. Snart ska jag tigga gratisresor av Viking Line för mina blogginlägg tror jag. Hur som helst kom vi hem igår kväll 21-tiden, sköt våra raketer, åt kvällsmål, lade barnen och kollade på YLE:s urdåliga nyårsvaka för att hållas vakna till klockan tolv. Sen var det nya året inlett men jag hör nog till dem som anser att år bara är en siffra och jag brukar varken destu mera summera det gångna året eller sätta upp mål för det kommande. Det blir som det blir och det blir som man gör det, liksom.

Här följer ett beprövat recept för en bra resa:

Kvällsmål i Sweet & Salty, en snabb sväng via bollhavet, hälsa på eventuella bekanta ombord och så i säng.

Morgonmål och hälsa på hos maskinchefen
Man ska komma ihåg att bjuda/tvinga med sin syster på resan.

Adam fotade utsikten från moffas hytt. Bryggan skymtar till höger.

Sen kan man gå till Tax Freen medan barnen ännu är pigga och vandra runt lite och spela lite på spelautomater.

Lekrum är också bra på förmiddagen.





Sen tog moffa med oss på besök till bryggan. Det är alltid roligt. 



 
Här måste man vara lite modig.



Här kan man styra. Och så fanns där en anka, också känd som Homer Simpson.



Sen passar potatismos, köttbullar och gurka i caféet bra. Och så går man till hytten för att sova en timme eller två.


Vilar man snällt kan man få komma till maskinrummet och se maskiner och generatorer och propelleraxlar och allt vad där nu finns. För Noah är det resans höjdpunkt men det är så spännande att han alltid är lite rädd också. Och ljudet är förstås jättehögt.


Sen åt vi gott på Frank's men det glömde vi att föreviga. Sen får man leka lite mera och bara vandra runt. Grace är ju faktiskt riktigt, riktigt fin både på insidan och ute på däck.



Vad är det där för lampor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar