onsdag 19 februari 2014

Ny inspiration

Jag har fått en massa inspiration att göra om här hemma, det är nog lite vår i luften tror jag. Denna fantastiska OS-dag passade det ju utmärkt att vara sjuk och ligga i soffan men vi har hunnit fixa lite i barnens rum också.


Noah har hela vintern gnällt på att vi borde ta bort nätet över hans säng eftersom han inte är en bebis längre (mamma höll väl kanske inte med om att sänghimlar bara är för bebisar, men...) men nu idag fick vi det gjort. HÄR kan ni se hur det såg ut innan.

Vi har redan tidigare fått superfina tavlor av barnens fammo som vi inte satt upp någonstans men nu fick de sin givna plats ovanför Noahs säng och dessutom fick Noah tre tavlor till i födelsedagspaketet som fammo skickade med från österbotten. Även de hittade sin plats och nätet ovanför sängen hängde vi upp ovanför myshörnan istället. Jag skulle ännu vilja köpa några nya fina sittkuddar dit och en läslampa kanske.






Min favorit



Mina gamla skor som jag är så tacksam för att mamma sparat.


Min systers gamla anslagstavla, som hon hade när hon bodde hemma, har av någon anledning hamnat i min ägo och nu fick den också komma upp ovanför Adams skrivbord. 


Bara vi tillfrisknar tror jag att en sväng till IKEA vore på sin plats för jag har en hel del annat på min lista över saker jag skulle vilja åtgärda. Fast innan vi har tid med det har vi ett mer akut problem att lösa - våra degun har tuggat hål burens nedre del medan vi var borta (säkert i protest över att de inte blev utsläppta på tre dagar). Vi har nu inhandlat ett gammalt terrarie som vi ska ha som botten istället men vi behöver pyssla ihop något slags ram eftersom terrariet är lite större än gallret.


2 kommentarer:

  1. Måste tipsa om följande armatur
    http://new.adlux.fi/Zzzoolight_kissa_10_W/ekauppa/pZ25301/
    De är dyra, MEN jätte bra ljus för ögonen när man vill läsa plus att det finns flera olika djurmotiv, som passar bra i barnrum. Vi har katten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det är viktigt med bra ljus då man läser. Antagligen något man borde prioritera högre.

      Radera