måndag 28 april 2014

Tre i ett: citronkladdkaka, chokladmousse och virkade korgar

Jag har en massa oskrivna blogginlägg i mitt huvud så här kommer nu tre i ett istället för tre i rad. Jag vet inte om det är allergin som slagit ut mig helt eller om det är de fyra fenomenala ungdomsromanerna jag plöjt igenom den senaste vekcan som fått mig att aldrig komma från tanke till handling då det gäller blogginläggen.

Hur som helst körde vi in till Åbo i lördags. Då passade vi på att svänga in via Jätti-Rätti så att jag kunde köpa remosr att virka korgar av nu då jag lärt mig det. Att virka korgar är mycket beroendeframkallande vill jag lova. Än så länge har jag kanske inte åstadkommit den perfekta korgen men det går fort och är avslappnande.


Fina färger fanns det att välja mellan

Jag undrar om det blir en korg per kväll nu?

På söndag hade vi gäster. Och nu bara måste jag tipsa om chokladmoussen jag gjorde till efterrätt. Vi var alla överens om att den smakade precis som Fazerina. Superenkel att göra och supergod! Receptet finns här.



Och till sist kommer jag till citronkladdkakan som vi åt till kaffet. Den är ljuvlig, åtminstone om man fått dille på citroner vilket jag tycks ha fått. Det är andra gången jag gjorde den inom ett par veckor och det är ganska sällan jag bakar samma sak flera gånger så det säger nåt om hur bra den är. Men jag tror inte att jag länkade till receptet sist jag gjorde den eller hur? Receptet finns i alla fall här.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar