onsdag 24 september 2014

Dagens bästa: Enjo, blommor och chokladkex

Jag såg någon utmaning på facebook här i veckan där man skulle berätta de tre bästa sakerna som hänt en under dagen. Idag skulle det ha varit lätt för mig:

1. Jag fick en efterlängtad påse levererad till jobbet idag. Påsen innehöll Enjos utehandske + olivtvål och ställning. Under september får man nämligen olivtvål + ställning på köpet om man köper Enjos utehandske. Nu har jag redan tvättat fönstren denna höst men jag räknar med att handsken kommer till användning på våren, bl.a. för att putsa fönsterplåtarna i samband med fönstertvätt och så ska jag också putsa terrassräckena som redan hunnit bli lite prickiga av alger. Lite krukor har jag kvar att tvätta så då får jag också användning för den.






2. Blommor plockade i de egna höstrabatterna:




3. Chokladkexen som jag bakade igår:




Jag hittade inte receptet här på bloggen ens så här kommer det:

40 stycken rätt så stora kex:

225 g mjukt smör
2,5 dl muscovadosocker/farinsocker
2,5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
1,5 dl kakaopulver
5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
150 g hackad vit choklad/nötter/torkad frukt...

1. Vispa smör och allt socker och tillsätt äggen ett i taget. 
2. Blanda de torra ingredienserna och tillsätt i smeten.
3. Blanda ner den hackade chokladen.
4. Klicka ut glest på en plåt och grädda i 14 minuter i 160 grader varmluft




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar