måndag 21 juli 2014

Hallon

Idag har jag tänkt på att vi nog är lyckligt lottade här i Finland som har tillgång till alla dessa bär. Åtminstone jag har för vana att ta tillgången på dem för given. Det är så enkelt, bara att promenera iväg, ibland inte mer än några meter från husväggen och plocka dem. Fast i sådana här stunder kan jag bli så tokig att jag får för mig att inte ett enda av dessa fantastiska bär får gå till spillo och då vill jag ge mig ut och tömma hela skogen.

Vid garagegaveln försökte jag förra sommaren fixa en lite rabatt med marktäckande växter som trivs med bara lite jord bland stenar. Just nu ser det ganska bedrövligt ut och det verkar som om vildhallonen längst bak försöker ta över hela rabatten men just det klagar jag inte på. Gärna för mig för de är så goda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar