onsdag 9 juli 2014

Måla hör sommaren till

Egentligen hade vi ju målat allt nu, lite smått bara att fixa efersom alla dekorationslister m.m. inte var uppsatta på garaget då vi hade målartalko förra sommaren, trodde jag. Nu har jag målat nästan varenda en dag i snart två veckor och än är jag inte klar. Visst har jag gjort en hel del annat än målat också, men i alla fall. Det började med garagets undertaksbräder som skulle målas innan Jonas satte upp dem med sin pappa och så såg ju biltaket ut så här:



och då målade jag det gula två gånger. Sen märkte jag att garagets ena gavel bara var målad en gång så då målade jag den också och så var inga av garagets lister, runt fönster, dörrar, hörnbräder etc. målade någonstans så då målade jag dem en gång och nu håller jag på att måla dem en gång till. Snart är jag klar. Då återstår bara biltakets tak, fast det har jag sagt att Jonas får måla.

Här saknas ännu lister runt ett fönster och en del av den breda listen längst ner men Jonas håller på att fixa det nu.

Det tar så länge att måla det vita då det gäller att vara stadig på handen. Och så är det ju lite i varmaste laget att stå och måla också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar