söndag 8 juli 2012

Spritsa ros på cupcakes

Det har varit många dagar med lämpligt väder för att vara inne och baka denna sommar tycker jag. Eftersom det utlovas besök av världens bästa arbetskamrater och också ett bygga-bakterrass-talko med de hjälpsammaste släktingarna man kan tänka sig denna vecka har jag bakat cupcakes. Jag gjorde en stor sats av de chokladmuffins jag skrev om i föregående inlägg och samma nutellafrosting som jag fyllde kakan till möhippan med. Jag tror att jag är lite besatt av kombinationen choklad och nutella, men vem skulle nu inte vara det? Arbetskamraterna kommer dock att få marängsmökräm på sina cupcakes, men de är inte klara ännu. Eftersom det blev så mycket samma saker som jag gjort förr tänkte jag att jag denna gång skulle testa på att spritsa en ros på cupcakesen av nutellafrostingen. Lite behöver jag nog öva ännu, men vissa blev riktigt bra. Normalt då jag spritsar brukar jag börja i ytterkanten och gå inåt, men då man gör rosor skall man börja i mitten och dessutom vinkla tyllen så att mitten blir fin.




2 kommentarer:

  1. Va fina! Ser super smarriga ut!

    /Marie

    SvaraRadera
  2. Men herregud, hur snyggt kan man egentligen spritsa?

    SvaraRadera