fredag 5 juli 2013

Kvällen är räddad!

Är kexburken tom och veckans matbudget använd är man tvungen att inventera skåpen noggrant för att åtgärda problemet. Jag hittade en burk nötchokladkräm (Rainbows motsvarighet till Nutella) och efter en stunds letande hittade jag på Yhteishyväs sidor ett recept på traditionella teskedsbröd men med chokladsmak och nötchokladkrämsfyllning. Kvällen är räddad! Klicka här för att komma till receptet!



Förresten, med tanke på den första bilden, hur många gånger använder ni ett bakplåtspapper? Jonas brukar tycka det är äckligt att jag återanvänder dem men det har jag alltid gjort och jag har aldrig tänkt tanken att det skulle vara konstigt. Klart att om man gör köttfärsbiffar, pannkaka, rulltårtsbotten eller liknande så då går ju pappret inte att använda på nytt men om man gör semlor, bullar, småbröd, pepparkakor så nog använder jag ett papper 2-3 gånger. Sedan har jag också ett "papper" jag fått i julklapp som det är meningen att man ska diska och återanvända och det är superbra tycker jag. Med enjo går det dessutom så enkelt att torka av det och så är fettet borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar