lördag 6 juli 2013

Skållat bondbröd

Jag var tvungen att baka mera bröd idag och på Arlas hemsida hittade jag detta recept på skållat bondbröd. Det blev mjukt och saftigt med passligt krispig skorpa. Jag kan absolut rekommendera det. Det är också väldigt enkelt att göra men man måste komma ihåg att skålla vetekross och rågmjöl i tid.


Idag var det dock inte så roligt att sätta igång med brödbak för jag har tvättat fönster hela dagen och hade gärna gått ut en stund på kvällen. Fast det är skönt att jag fått en del av fönstren tvättade eftersom jag började i mars och efter det skjutit upp det hela våren och halva sommaren. Den smutsigaste mattan har jag också tvättat samt alla våra täcken och sängöverkast pluss sofföverdraget så nu börjar det faktiskt inte vara så mycket kvar på min lista över sådant som jag absolut måste ta itu med under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar