torsdag 4 juli 2013

Matutmaningen: mellanrapport vecka 1

Jag kan inte påstå att matutmaningen varit särskilt utmanande hittills för jag och barnen har blivit bjudna på lunch hela tre dagar denna vecka! Vi har således ännu mat att laga och behöver nog inte handla på ett par dagar ännu. En burk mjölk och en påse frysta grönsaker måste jag ändå komplettera med och Jonas lunchade dessutom med en kompis tidigare i veckan och använde då en lunchsedel som kostar honom 5,50. Därmed har vi gjort av med 49,18 denna första vecka så här långt.

Förutom det jag tidigare nämnde att vi skulle äta har vi ätit mannagrynsgröt till lunch en dag och dagen därpå åt vi ålandspannkaka som jag gjorde på grötresterna. Gröt är riktigt bra, enkel och snabb sommarlunch. Snart kommer min lillebror hit och han ville ha något gott. Jag tror det blir enkel kladdkaka på kakao med lite glass och smultronen som vi plockade igår. Imorgon skall jag laga mangoldrisotto till middag. Sedan har vi klarat av första veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar