torsdag 18 juli 2013

Två från listan

Dags att börja beta av högen med nya recept att prova!

Chokladkex





Receptet hittas här.

Bulle i långpanna





Receptet finns här.

Chokladkexen är väldigt lika de jag gjorde senast eftersom jag använde samma choklad i båda och båda innehåller farinsocker. Den stora skillnaden är att de förra kexen innehåller havregryn. Båda är försvinnande goda men själv gillar jag kanske de med havregryn helt enkelt för att jag gillar smaken havregryn får i ugnen men vår gäst som fick smaka på båda påpekade att de utan havregryn är lyxigare eftersom de smälter i munnen. Så det är väl bara för er att baka båda och avgöra själva. Hur som helst måste jag skryta lite till på Rainbows bakchoklad för den är riktigt riktigt god.

Bullarna i långpanna blev också bra och om man har många gäster på kommande men ont om tid får man enkelt kaffebröd åt många. Fyllningen är härlig och går säkert bra att trycka in i vanliga runda bullar också.

Och nej, vi ska inte äta upp allt själva, vi har faktiskt gäster på kommande båda idag och imorgon.

Som ni säkert räknat ut har jag handlat för att kunna fixa allt detta. För tillfället är vi uppe i 181,26 men jag tror fortfarande att vi kan klara gränsen på 200 euro för jag har handlat så att vi borde klara oss fram till att vi far till Österbotten nästa vecka och där behöver vi knappast handla så mycket. Vi behöver bara packa med oss ordentlig matsäck så att vi klarar av att åka bil i 5-6 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar