fredag 26 juli 2013

Mera sommarglädje

Jag har ju tjatat om det här förut men tänk att man kan bli på så bra humör av att se sommarblommorna växa och slå ut. Och jag skulle aldrig ha trott att man på riktigt kan tycka att det är spännande att följa med hur grönsakerna mognar men det är det faktiskt.

Svartögat sådde jag från frö. Här är två plantor i en kruka.

Petuniorna igen.

Jag blev överraskad av att denna hade nästan vita blommor.

Snart blir det zuccinipaj.

Rosenskära.

Den röda pelargonen tycks stortrivas i växthuset.

Aubergine.

Paprikorna är gigantiska och snart är de gula.

Chili.

Luktärterna på trappan doftar himmelskt då man går förbi.

Tänk att varje dag kunna lägga upp en ny tallrik med egna grönsaker (eller nästan för hurkan och den skurna tomaten är nog moffas...)!

Hyllan hittade jag på rea för 14 euro i KodinYkkönen. Den ska få komma in på våren så att jag får mer plats för alla små plantor.

Och på terrassen ordnande jag om. Helt klart bättre så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar