fredag 7 mars 2014

Ny Plantagen

Det öppnade en Plantagen i Skansen i Åbo igår och idag efter jobb var jag tvungen att köra en sväng där via och kolla öppningserbjudandena. Jag gillade butiken och där fanns en massa smått och gott att plocka med sig hem, men jag är ändå lite besviken eftersom jag föreställt mig något i stil med den som finns vid Mylly men den här nya är nog mycket mindre och har t.ex. inga utemöbler, grillar etc.

Väl hemma väntade en otrevlig överraskning: strömavbrott! Strömavbrott och hungrig och trött mamma och hungriga och trötta barn är ingen bra kombination.








2 kommentarer:

  1. Kiitos vinkistä, en tiennytkään että Skanssissakin on nyt Plantagen. Avajaisinnostuksen jälkeen täytyy itsekin käydä kurkkaamassa. Myllyn suuntaan lähtiessä matka yleensä pysähtyy jo Ikeaan, jonka jälkeen autonkuljettajani ei suostu lähtemään kuin kotiin. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är besvärligt med de där chaufförerna som tröttnar så fort ;)

    SvaraRadera