söndag 9 mars 2014

Säsongsstart i trädgården

Nu blir det ju inte mer än tredje sommaren som vi bor här så jag har ju inte så mycket att jämföra med men nog måste väl våren ändå vara ovanligt tidig i år?


5.3.2013 och tröstlöst snöelände...


mot 9.3.2014 och rensning i landen och spirande liv. Gissa vilket jag föredrar?!


 

 


Växthuset kapsejsade (jaja, jag vet nog att växthus egentligen inte kan kapsejsa såvida de inte är sjösatta men kapsejsa är ett roligt verb) i en av vinterns stormar och det är nu snett och vint och plasten är lappad men det får nog tjäna oss minst en sommar till så jag drog upp allt och grävde ner det en gång till idag och möblerade om lite i det.





En närmare titt på vinrankan i förrådet gjorde mig glad!
De här plockade min mamma och syster på gårdagens länk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar