lördag 29 mars 2014

Trädgårdsmässa

Nu då Earth Hour börjar vara över kan jag väl med gott samvete publicera ett inlägg om årets trädgårdsmässa i Åbo. Jonas, Noah, syster och jag var där redan då det öppnade, vilket var riktigt smart för efter en timme eller så var där redan för mycket folk över allt. Mässan var helt okej tyckte jag, men förra årets var nog bättre. Jag var väl inte ute efter så många specifika saker utan sökte mest inspiration och nya idéer till planteringarna och arrangemangen i krukor och sådant men tyvärr tyckte jag inte att årets mässa gav så mycket på den punkten. Ändå lyckades jag nog spendera en del pengar på lökar, knölar och blommor av olika slag. Här kommer några mobilbilder från mässan:





Och så här somrigt blev det på terrassen med hortensian jag köpte. Nu gäller det bara att komma ihåg att ta in den varje kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar