måndag 17 mars 2014

Vårt utemöblemang

Som terrassmöbler har vi använt pirttimöblemanget (finns det ett svenskt ord?) som funnits i bastun på min fammos och faffas sommarstuga och förra sommaren tog vi också hit mammas och pappas pirttibänkar. Fammos och faffas möblemang är lackat och i bättre skick än mammas och pappas som är är målat med en blågrå färg men nu efter två somrar börjar även det lackade se ganska så slitet ut.  Min plan är att måla båda borden och bänkarna i samma färg och på så sätt få ett ordentligt stort bord att ha på terrassen och nu har jag äntligen kommit igång med det. Jag lånade lite slipgrejer av pappa och satte igång. Mamma har dessutom gett mig en deadline då hon tycker att jag skall vara klar med möblerna för hon skulle behöva låna dem så kanske jag till och med får projektet slutfört ganska snart.

Jag har dock ingen aning om vad jag skall måla dem i för färg. Vad tycker ni? Tips pch förslag mottages med tacksamhet. Vitt? Tvåfärgat? Matt eller glansigt? Borde man måla ett mönster på bordet, typ en stor stjärna eller en kompass? Jag är också lite sugen på att måla dem i någon somrig pastellig nyans av blått, rosa eller grönt men jag tror att jag skulle tröttna på färgen rätt så fort då. Just nu lutar det mot att måla benen vita och övre delen av bordet och bänkarna i en matt grå nyans, hur låter det?



Nå jag hinner fundera ännu för så här såg det ut idag:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar