lördag 8 mars 2014

Dagens ohälsosamma

Min syster och mamma kom på eftermiddagskaffe så jag fick en chans att tömma frysen. Jag hittade någon form av browniecupcakes med cream cheese frosting, chokladkex med smak av ingefära och så gjorde jag säsongens sista fastlagsbullar av de sista bullarna.






Men efter en länk/promenad och lite sällskapsspel blev jag akut chokladsugen på nytt så då måste jag bara göra lite chokladbollar. Jag hittade ett recept på Nutellabollar men jag hade inte alla ingredienser hemma. Supergoda blev de! Jag skriver ner originalreceptet och mina ändringar i parentes. Även detta recept är från tidningen Hembakat. 




Nutellabollar

75 g rumsvarmt smör
0,5 dl strösocker
1 msk kakao
1,5 dl Nutella
1,5 dl kokosflingor (lika mycket mandelmjöl)
2,5 dl havregryn
ev. lite vatten

Garnering:
krossade hasselnötter (strössel och krossad mandel)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar