torsdag 13 mars 2014

Ordning och reda

Det är ofta jag själv eller någon annan försöker leta efter ett visst recept på den här bloggen och det är så gott som omöjligt för alla inlägg med recept har samma etikett. Orsaken är att jag från början inte trodde att bakandet skulle bli en så stor del av den här bloggens innehåll som det nu blivit.  Jag har nu börjat förnya etikettsystemet och därmed har jag infört en hel del nya etiketter. Det tillkommer kanske ännu fler för jag har ännu mer än 100 inlägg att kolla igenom men hittills finns bland annat följande kategorier:

desserter -  det säger väl sig själv, typ chokladmousse
mat - här finns precis som förr soppor, sallader, grytor m.m.
baka: småbröd - här finns recept på snittar
baka: mjuka kakor - torrkakor, rutor, brownies och annat som bakas i långpanna hör hemma här
baka: cupcakes - just det muffins och cupcakes
baka: munkar/bullar/... - innehåller just det
baka: dekorationer - här finns inlägg med närmare bilder på och beskrivningar av olika dekorationer jag gjort
baka: frosting - det säger väl också sig självt
baka: tårtor - kategorin innehåler födelsedagstårtor och andra fyllda tårtor
baka: söta pajer - här finns t.ex. rabarberpaj
baka: bröd - recept på matbröd
baka: tillbehör - här har jag skrivit om olika utstickare, tyllar etc.
baka: saltigt - salta pajer, salt tilltugg av olika slag har jag skrivit om här
baka: godis - chokladbollar och annat man inte kan leva utan hittas här


Alla kategorier som börjar med baka innehåller ett recept eller en länk till ett recept. De börjar alla med baka för att det skall vara lätt att hitta dem i den alfabetiska etikettlistan. Kategorin som enbart heter baka kommer att försvinna då jag gått igenom alla inlägg. Kategorin bakverk innehåller bilder på sådant jag bakat men inte lagt upp recept på.

Logiskt? Bättre än förr i alla fall hoppas jag.

 


1 kommentar: