torsdag 1 november 2012

Matutmaning 2

Kommer ni ihåg sensommarens matutmaning? Då den var slut tänkte jag att jag absolut måste göra en repris av den ännu i år. Här i veckan fick jag feedback av en läsare som gillat att läsa om utmaningen och således blev jag påmind om den. Den här gången tänkte jag hålla mig till matutgifterna under en månad istället för fyra veckor och eftersom det är ganska uteslutet att göra en matutmaning i december var det lika bra att sätta igång i dag. Vi brukar alltid handla i början av veckan, men kylskåpet gapade passande nog tomt i går kväll så det var bara att köra igång med matplanering. Jag tänker mig dock en lite snällare variant av utmaning denna gång. För det första har jag verkligen inte tid att baka allt bröd själv under hela november, för det andra har vi inga egna grönsaker att ta till och för det tredje skall vi fira Adams födelsedag denna månad och till den har han önskat sig en Blixten McQueen-tårta. Därmed tänker jag mig att livsmedelsutgifterna ska landa på 250 euro denna månad, vilket är 50 euro mer än senast. Jag tror att det kommer att bli lite knepigt, men jag gör det som ett test. Räcker det inte så gör det inte det. Jag har i alla fall haft något att blogga om under tiden.


De närmaste dagarna skall vi äta två soppor från senaste Yhteishyväs matbilaga, nämligen rödbetssoppa med fetaostgrädde och broiler-pastasoppa. Dagens inköp landade på 29,48.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar