torsdag 3 maj 2012

Bygga, bo och baka

Jag fick kaffesällskap av två goda vänner idag. Det är svårt att låta bli att baka cupcakes då tillfälle erbjuds så jag bjöd på dessa:

Bara smulor och två cupcakes kvar - och vid det här laget är även dessa två spårlöst försvunna.

Den här gången bakade jag banancupcakes med nutellafrosting ovanpå. Blommorna, som skulle föreställa vitsippor, är gjorda av sockermassan på bilden. Den här massan är jättebra att göra dekorationer av för den är mycket enklare att kavla än marspian (man behöver inte alls använda florsocker för den fastnar inte i kaveln), den torkar fort så man kan göra dekorationerna samma dag och så smakar den faktiskt mycket bättre än alla andra sockermassor jag provat. Den finns i S-butikernas sortiment, men jag har inte hittat den i några K-butiker ännu åtminstone.

Mina kompisar tyckte att jag skriver så mycket om det jag bakar att det kanske vore dags att bya namn på bloggen. Bygga, bo och baka, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar