tisdag 22 maj 2012

Mera blommor, mindre träd

Det går liksom inte att sluta plantera blommor då man en gång börjat, men så kan man knappast ha för mycket sommarblommor heller. Min mommo har enda sedan jag flyttade hemifrån planterat blommor som de själva drivit upp i två blårandiga krukor åt mig. I år blev det petunior i den mindre och tagetes och lobelior i den större. Det är alltid lika spännande att se vad petuniorna får för färg för det vet man aldrig i förväg då det är deras egna frön. Ofta blir det sådana färger som inte går att få tag på i butikerna.

Att bära bort högen med vindskyddsskivor som ligger under plastet där bakom och ser fula ut står på att-göra-listan.


Jag passade på att fråga mommo och moffa om de har några marktäckande växer som trivs på berg och sprider sig snabbt att dela med sig av, och det hade de förstås så nu har smultronen och karpaterklockan jag planterade tidigare fått sällskap av flox och någonting, som jag inte kommer ihåg vad som heter, med röda och rosa blommor.

Då jag bestämmer mig för att fixa någonting skall det helst hända genast. Därför har jag bara snabbt plockat ihop en kant av sprängsten. Men det går ju att göra om den sen.


Jag är så nyfiken på vad som händer i odlingslådorna att jag går där och kikar under dukten titt som tätt.  Igår fick jag en glad överraskning då jag märkte att potatisen kommit upp.

 Tänk så snabbt det går. Igår kom den upp och idag är den redan flera centimeter hög.


Jonas har fällt lite fler träd. Ett par stycken fick ryka på baksidan så nu ser där ut så här:



Gällande framsidan bestämde vi att ett träd får räcka så de två sneda tallarna som jag skrev om här, tog vi också ner. Jag tycker nog att det blev bättre så här.


2 kommentarer:

  1. Japp nu ser det stiligt och städat ut på tomten med raka träd!

    SvaraRadera
  2. Nu skulle det bara vara att få högarna utbredda också.

    SvaraRadera