fredag 18 maj 2012

Smultron och leksaker

Hur och var förvarar man uteleksakerna på ett praktiskt sätt? Vi har haft en leksakslåda på terrassen, men den blev för liten så nu har vi köpt en större, men jag misstänker att den också snart är för liten. En sandlåda har vi nog tänkt bygga ihop så fort vi har någonstans att sätta den. Leksakerna borde säkert vara någonstans i närheten av den för nu är terrassen hela tiden sandig och smutsig då barnen springer upp dit för att hämta sina saker.


Men lådan är rätt så fin på terrassen tycker jag.

 Det är rätt så trist och blåsigt väder idag. Blommorna piggar lite upp i alla fall. Jag hoppas ampeln ser vettigare ut då blommorna som sticker ut växer till sig lite.

Den här lådan som vi hade leksakerna i förut har min faffa gjort.

Det växte massor med smultron här på tomten innan vi började bygga. Efter ett tips från denhär bloggen grävde jag upp några smultronplantor som skulle ha blivit under fyllnadsjorden sedan då vi breder ut den och stack ner dem i bergsskrevan vid odlingslådorna istället. Jag undrar om det lyckas?


Vi har en liten vattenpöl vid odlingslådorna igen. Ungarna var således genomblöta då vi kom in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar