lördag 12 maj 2012

Browniecupcakes med muscovadosocker

(Jag önskar mig en ny kamera. Det är omöjligt att fota närbilder med den vi har.)

Det blev lite frosting kvar från gårdagens makroner så då var jag ju tvungen att baka lite cupcakes att sätta den på idag. Jag gjorde likadana som till vappen, men jag bytte ut strösockret mot mörkt muscovadosocker och så satte jag i tre blåbär per cupcake. Jag gjorde en liten sats som räckte till tio minicupcakes och det skulle antagligen ha blivit fyra stora. Även denna gång hämtade jag tipset från Toves blogg. Frostingen hade dock så stark smak att man kunde ha lagt i ännu mera blåbär. Jag vet inte heller vad jag skall göra för att min cream cheese frosting inte skall bli så lös. Nu hade den ju varit i kylskåpet sen igår och ändå rann den ut ganska mycket. Skall man sätta i mera florsocker eller smör eller minska på citronsaften eller kanske göra alltihop? Jag tror att jag får öva lite på att göra rosor ännu, tur att de är oskarpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar