tisdag 11 juni 2013

Hälsningar från nattskiftet

Det är fortfarande lika tråkigt att spackla som senast och efter ytterligare 20 spacklade skivskarvar och hörn är jag fortfarande lika dålig på det. Tur att man inte behövde spackla i taket här inne i huset åtminstone. Adam har en stor klick spackel i håret som bevis på det omöjliga i att få eländet att hållas i taket. Dagens blommiga inköp från Clas Ohlson förgyllde i alla fall kvällens arbete en aning. Nu behöver jag "bara" slipa spackeldamm tills det nästan bokstavligen kommer ut genom öronen och jag snyter vitt snor i två dagar för att därefter spackla alla drygt 20 skarvar en gång till och som bonus upprepa slipningsproceduren. Sedan är planen att grundmåla alltihopa och efter det måla väggarna ljusgröna och taket vitt. I garaget väntar en del av min mammas och pappas gamla köksskåp på att få komma upp i förrådet. När garaget väl är tömt på köksskåp och annat som ska vara i förrådet kan vi se fram emot att göra samma sak i garaget. Men jag är säker på att det blir bra bara det blir färdigt...

De där mer obestämda vita fläckarna är Adams sätt att spackla skruvhål. Jag tror han får slipa själv också...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar