söndag 9 juni 2013

Målartalkot

Jag har många inlägg på lager här nu men först måste jag berätta om vårt målartalko. Vi målade från kl. 8 till kl. 19 och under dagens lopp var här sammanlagt, förutom vi själva, 14 vuxna samt en bebis och en hund om jag räknade rätt. Och som vi målade sedan! Vi hann med hela huset en gång och garaget målade vi en och en halv gång innan de sista gav sig. Det var nog bara bebisen och hunden som inte höll i en pensel tror jag. Till och med Adam och Noah fick måla en halv kvadrat var på garaget och lite på sig själva och på varandra också. På gargaget saknas visserligen största delen av dekorationera så där målade vi mest gult men på huset målade vi i stort sätt allt förutom terrassräckena och balkongräcket och taken under terrasserna.

Tänk att ha en sådana släktningar och vänner som ställer upp på sånhärna vansinniga projekt! Det är nog sann talkoanda det! 
Ett stort tack till er alla som var här i går! 

Kaffepauser är viktiga då man målar.

Tio bilar hade vi som mest på gården tror jag.

Vi hyrde en lift, vilket var bra eftersom vi har ganska höga och krångliga ställen att måla på.


Barnen tyckte förstås det var spännande att åka lift.

På eftermiddagen vågade till och med mamma och jag oss upp i liften för att måla garagegaveln.

Jättefint blev det. Vi konstaterade att det nog märks ganska stor skillnad på en och två gånger målat.

Någon måste ju prova hur högt upp man slipper med liften (15 meter).
Noah fick också åka lift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar