torsdag 13 juni 2013

Rabarberfrossa

Jag hämtade en store knippe rabarber från min mommo och moffa idag. I gengäld fick de spenatplättar och en pit av pajen från föregående inlägg. Vår egen rabarber är så liten att det knappt finns något kvar av den efter att jag gjorde en paj i början av veckan. Rabarbern jag hämtade resulterade i att vi nu har en påse i frysen att göra paj av i vinter då längtan efter sommarsmaker sätter in samt en burk rabarber kokad med socker att fylla en tårta med i vinter. Resten av rabarbermoset åt vi med glass idag och i morgon blir det kanske att äta det med turkisk yoghurt för det är mumsigt. Saften som jag silade bort då jag kokade rabarbern spädde jag ut med lite vatten och vips hade vi en kanna rabarbersaft. Dessutom gjorde jag en stor sats rabarberkräm. Rabarber tröttnar jag, som ni hör, inte på i första taget.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar