torsdag 16 augusti 2012

Babyshower


Idag har jag bekantat mig med ett nytt fenomen - babyshower. Vi var här hemma hos oss och det var riktigt riktigt roligt. Gott att äta, skojiga lekar och fint sällskap. Jag hoppas och tror att den blivande mamman blev glad också. Även barnen våra hade hur kul som helst med flera jämnåriga lekkamrater. 

En superfin kaka, som jag inte ens tog någon bild av (hur missade jag att fota den?) beställde vi härifrån. Mitt bidrag var minicupcakes (banan-nutella igen). På grund av matbudgeten köpte jag ingen ny marsipan/sockermassa att dekorera med utan färgade det lilla jag hade med mitt dåliga färgurval. På grund av hektisk jobbvecka hann jag inte heller sätta ner så mycket tid på dem (plus att lillebror (inte min egen) åt upp dekorationerna vartefter jag fick dem klara), så helt nöjd blev jag inte, men kanske det kommer fler tillfällen att fixa dekorationer med bebistema, vem vet?




Rosenskära och luktärter från trädgården.

2 kommentarer:

  1. Men Daniela, dom där är ju så fina att man inte kan äta dem!

    /Marie

    SvaraRadera
  2. Men de bleknade nog jämfört med kakan den här gången. Jag har nog lite kvar att lära mig :) Fast sockermassa har nog aldrig varit särskilt gott, så det är helt OK att bara titta på dekorationerna :)

    SvaraRadera