tisdag 21 augusti 2012

Skördetider

Känner ni doften? Jag vet inget om hur man skördar och tokar örter, men jag tänker mig att det är en hel vetenskap. Efter lite googlande vet jag ändå att citronmeliss, persilja, gräslök, dragon och oregano torde gå att frysa ner färska. Rosmarin och salvia lär bli bäst torkade. Eftersom de doftade så underbart då jag hängde upp dem torkade jag lite oregano och dragon också, då kan jag dessutom jämföra hur de smakar frysta och torkade. Jag tänker mig i alla fall att det kan vara ganska trevligt att ta fram egna örter ur fryset då jag lagar mat i vinter. En liten slant torde vi väl också spara på det här viset.





Vi är förresten just hemkomna från IKEA. Nu när hösten snart är här ska det bli så mysigt att fixa lite här inne också. Jag har ännu mycket saker kvar på min önskelista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar