lördag 4 augusti 2012

Vag gör en bra dag?

Boundbirsen, som utan tvekan är det roligaste evenemanget som ordnas på den här orten. Traktorer och djur är nämligen ganska pop i den här familjen just nu. Och mamman i familjen är också nöjd eftersom hon fick prata med så många vänner och bekanta.



Fats alla maskiner och fordon med tillräckligt höga ljud är ganska inne just nu. Så även gräsklipparen. Man kan bara hoppas på att intresset håller i sig tills han är stor nog att sköta den själv.



En till nästan färdig trappa. Det var inte så dumt att slippa lastpallarna. Jag hann till och med olja den idag.



Besök av min mommo och moffa. De hade dessutom med sig en korg med grönsaker från sitt växthus och en massa marktäckande perenner som vuxit sig för stora och nu får flytta hit istället. En rabarberplanta från deras egen rabarber fick vi också. Jag hoppas den trivs här. Imorgon blir det alltså att plantera en hel del. Eftersom de lovat fint väder skall vi också försöka måla lite på bakterrassen.

Men först skall vi överleva natten. I ett svagt ögonblick lovade jag nämligen äldre sonen att han och jag ska sova i tält i natt. Hur tänkte jag då? Nå, nu står tältet i alla fall redan där och väntar på oss och man vet åtminstone att det varit en bra dag då man håller på att somna sittande innan kl 22.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar