måndag 6 augusti 2012

Matutmaningen: halvvägs!

Då två veckor av utmaningen är bakom och två veckor återstår är motivationen kanske inte riktigt på topp. Jag handlade nyss veckans mat för 50,43. Hittills har vi handlat för totalt 159,31 och därmed återstår 40,69 av vår budget på 200 euro och det borde vi då klara oss på fram till 19.8. Denna vecka var jag tvungen att köpa mycket basvaror såsom ägg, mjöl och socker men det var ändå gösfiléerna som blev veckans lyxvara och spräckte veckobudgeten. Förutom gös tänker vi äta tonfisksallad, det här och det här.

Jag är i alla fall lite stolt över att vi klarat två veckor utan att köpa ett endaste kexpaket och bara en påse bröd och den är dessutom i fryset fortfarande. Jag har dock konstaterat att jag inte klara av två veckor utan att baka, det har blivit åtminstone två blåbärspajer, kladdkakecupcakes och en plåt brownies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar