måndag 13 augusti 2012

Dagens dystra

För några veckor sedan då vi plockade svamp fotade vi detta träd för att det var fint och för att vi skulle ha ett landmärke att ta sikte på då vi glömt var vi hittade en massa kantareller senast.



Idag då jag kom hem trodde jag inte mina ögon då jag såg en skogsmaskin härja nästan mitt emot vår tomt. Varje gång jag går ut och gå tänker jag på hur fint ställe vi bor på, hur vackra de låga och krokiga tallarna är och hur fint det är med ljung och allt annat som växer på bergen. Vad synd på den fina naturen! Det blev inte bättre då jag mitt under matlagningen insåg att den eländiga maskinen kört rakt in i skogen, och mycket riktigt är såväl det gamla trädet som alla minikantareller jag lämnade kvar förra veckan för att de skulle få växa till sig nu demolerade. Trist!


2 kommentarer:

  1. De facto får man inte hugga ner sådana där gamla träd hursomhelst. De är skyddade till bo för insekter o.dyl. Så det var inte bara synd att det fälldes, utan även smått olagligt.

    SvaraRadera