söndag 26 augusti 2012

Söndagslunch

Ibland satsar vi lite extra på maten vi äter på veckosluten, ibland inte. Idag lyxade vi till köttförslimpan genom att fylla den med kantarellstuvning. Vi hittade dock mer älgflugor än svamp i skogen igår kväll, så min mamma och lillebror plockade en stor korg åt oss som de hämtade hit. Således rensade Jonas svamp till efter midnatt (jag gjorde cupcakes) medan alla andra firade Forneldarnas natt. I gengäld önskade min lillebror svamppaj, så resten av svampen ska jag använda till en sådan. 

Men tillbaka till saken, idag åt vi köttfärslimpa med kantarellstuvning, kokta morötter (från odlingslådan) som jag marinerat i olja, juice och örter, kokt potatis och grönsallad (egen tomat och moffas gurka, salladsblad köpte jag för första gången på tre månader). God mat behöver varken vara dyr eller särskilt tidsödande. Men det var ändå en som lyckades somna på golvet i grovköket medan jag lagade maten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar