lördag 18 augusti 2012

Somrigt värre

Trots skolstarten känns hösten långt borta idag. Inte mig emot! Augustivädret visar sin bästa sida och i trädgårdslandet blommar det vackert. Dessutom är vi just hemkomna från stranden. 

Jag har bara ett dilemma - åka, eller inte åka, på picknickkryssning till Mariehamn imorgon? Vi har varit på väg ända sedan i våras barnen, min syster och jag. Men då blev hon sjuk och imorgon skulle vi alla ha passligt. Barnen skulle älska det, de lovar regn och jag har inget speciellt inplanerat för imorgon. Jonas skulle få jobba med sitt ifred och säkert få mycket mer gjort än om vi hängde honom i hasorna. Men vi skulle inte klara av matutmaningen (varför förstöra då man är en dag ifrån att klara den?) och vi skulle säkerligen inte återvända riktigt så utvilade till arbetsveckan och vardagen på måndag som vi borde. Nå, ännu har vi flera timmar på oss att bestämma oss. 

Här kommer dagens sommarbilder:

Nyutslagen.

Dagliljan blommar ännu. En blomma blommar dock bara en dag, därav namnet.

När en näva blommat klart börjar nästa.

Första höstanemonen som blommar. Den får nog sällskap om någon dag.

Luktärterna finns i så många vackra nyanser.

Dagens morotsskörd.

Till sist en strandbild från idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar