onsdag 8 augusti 2012

Röd skörd

Det märks kanske på aktiviteten på den här bloggen att sommarlovet lider mot sitt slut. Det innebär ju också att tiden att fixa här hemma minskat så det har inte heller funnits särskilt mycket att skriva om. Fast idag kan jag i alla fall berätta att jag plockat de första tomaterna, både "vanliga" och körsbärstomater. De brukar faktiskt alltid bli klara en till två veckor innan skolan börjar så fast det känns som om vi haft århundradets kallaste och regnigaste sommar tycker jag inte att de har märkts så mycket i trädgården. För min del känns det helt okej att skolorna börjar och hösten kommer. Det är alltid skönt att komma tillbaka till de rutinerna och så tycker jag också att det skall bli riktigt roligt att fokusera lite mer på husets insida ett tag nu. Jag har en del planer för vad man kunde sätta upp på väggarna i trappan och tv-rummet och lite lampor vill jag absolut köpa. Dessutom börjar det räcka med det rosa och gröna i köket och vardagsrummet, lite höstigare färger står i tur att ta över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar