söndag 12 augusti 2012

Veckans matsummering

Ännu en vecka av matutmaningen är slut och nu återstår endast en vecka. Eftersom jag börjar jobba imorgon handlade vi maten redan idag för att slippa efter-jobbet-i-butiken-med-hungriga-barn-upplevelsen. Veckohandlingen slutade på 37 euro så nu återstår endast 3,69 av budgeten på 200 euro.  Det blir knappt med andra ord. Ändå ångrar jag lite att jag inte köpte något bröd alls för hur ska jag orka baka bröd på kvällarna efter jobbet? Första skolveckan brukar dessutom vara lite extra utmattande.

Den här veckan kommer ju barnen att äta morgonmål, lunch och mellanmål hos dagmamman måndag till fredag, men både Jonas och jag tar mat med till jobbet. På det sättet blir det en hel del måltider förre än de tidigare veckorna. Här hemma kommer vi att äta makaronilåda, korvstroganoff, böngryta och så gör jag antagligen tonfisk-rissallad åt oss att ta med till jobbet.

I övrigt kan jag berätta att bakterrassens räcke faktiskt är målat nu och trappan är så gott som klar. Eller den skulle vara klar om skruvarna inte hade tagit slut. Så nu kan man med gott samvete slappna av framför OS-avslutningen och njuta lite extra av den allra sista sommarlovskvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar